Delhi

1 april 2016 - Delhi, India

Dag 20: Van Udaipur naar Delhi (1 apr)

Al ver voor 07.00 uur wordt ik wakker en ga me wassen en loop naar de hal van het hotel. Om 06.50 uur komen de rest aan en arriveren de fietsen en starten we met de tour. Even eerst door het drukke verkeer heen, gaan we een zijweg in en komen we in het berglandschap. Het is direct rustig en het uitzicht is prachtig met al die bergen om je heen. We stoppen voor een fotoshoot. Op een hoge berg staat het Monsoon Palace, een pracht wit paleis op de punt van de berg.

We gaan verder fietsen en komen bij het prachtige Tiger Meer aan, waar we de de Indian Lengu aapjes zien, een kop thee nuttigen, een banaan en koekjes krijgen. Het achter landschap is zo mooi en rustig. Zo fietsen we een stuk land voorbij waar de boer nog het land omploegt met zijn buffels en stoppen bij de plaatselijke water tank, die 's morgens en 's avonds gevuld wordt. Zo komen we na twee en half uur uit het berggebied, gaan we een straatje in en komt ineens de drukte van de stad ineens op je af. Wat een ongelooflijk verschil.

Weer aangekomen bij het hotel doen we een lekker bakkie koffie en ga ik douchen en mijn koffer goed inpakken voor de lange reis van 12 uur met de nacht trein. Om 12 uur uitchecken en wachten we totdat we om 17.00 uur vertrekken. Buiten iets doen is echt super hot. 38 graden op dit moment.

Om 17.00 uur staan de Tuk Tuk's klaar om ons naar het trein station te brengen. Aangekomen op het super drukke treinstation, schrijf Ravi de seatnummers op onze hand. Om half 6 rijdt de trein het station van Udaipur in. In wagon B3 zitten onze plaatsen en om 18.15 uur vertrok de trein op weg naar Delhi.

• Tijdens de rit worden er dekens, lakens en kussens uitgedeeld. Om de tijd te verdrijven spelen we yatzee, 4 op een rij en uiteindelijk een potje pesten. Om 22.00 uur maak ik mijn bed in orde en ga ik met mijn rugzak op het voeteneind slapen. Bovenal slaap ik redelijk door met af en toe strekken,draaien en in foetus houding wordt ik om 6.00 uur wakker.

Dag 21: Aankomst in Delhi en vertrek naar Istanbul (2 apr)
Om 06.30 rijdt de trein DELHI binnen, gat gadverdamme wat een ongelooflijke stanklucht komt ons tegemoet. Wat is dit toch een vieze stad. Poepende en piesende mensen op de treinrails, koeien en mensen die nog wat voedsel sprokkelen tussen al het vuil wat gewoon verspreid ligt. Ik ben blij dat we toch ook wel wat natuurschoon hebben gezien. In Udaipur was het iets schoner dan de rest, maar overal gooien ze het vuil zomaar op straat.

Met Tuk Tuk worden we naar het hotel gebracht en gelukkig is onze kamer al beschikbaar en kunnen we even douchen, want om 09.15 uur moeten we klaar staan voor de bezichtiging van de tempels.

Om 09.30 uur vertrekken we per TukTuk naar de Akshardham Tempel. Niets mag mee naar binnen, geen riemen, fototoestellen, tassen etc. Je wordt heel goed gefouilleerd en zelfs twee medereizigers worden terug gestuurd omdat ze een accu van hun fotocamera in hun zak hebben. Eenmaal binnen zien we een super prachtige tempel. Deze tempel is als nagedachtenis van "?.??? binnen 5 jaar gebouwd. Alles in de tempel is uit marmer beeldgehouwen en alles is zo mooi gedetailleerd. Prachtig om te zien, maar afzien vanwege de zonnewarmte. Het is wel 36 graden.

Na een uurtje reden we verder door de enorme drukke en met smok bedekte stad door naar de Lotustempel. Een hele grote moderne tempel die op een Lotusbloem lijkt. Hier is het zo druk dat we een paar leuke foto's hebben gemaakt en door gaan naar de laatste tempel "Qurab Minar". Dit ritje duurt een uur omdat het verkeer overal druk is en vaststaat. Dit is echt afzien. Ha aangekomen gaan er maar enkele de tempel bezichtigen en ga ik met 4 andere op zoek naar het Hardrock Café. Gelukkig kent een Tuk Tuk chauffeur de route en neemt ons voor een leuke prijs mee. Daar aangekomen een lekker tapje Kingfischer genomen, betaald en weer terug naar de laatste tempel, want daar wachten de anderen voor de terug reis naar het hotel.

In het hotel lekker gedoucht en mijn tas aan het inpakken voor de terug reis naar Nederland. Heb wel zin in mijn homeland.

Om 19.00 uur verzamelen we in de hal van het hotel voor ons laatste gezamenlijke diner.