Agra

23 maart 2016 - Agra, India

Dag 11: Van Rishikesh naar Agra (23 mrt)
Om 4 uur vertrokken we per taxi naar het treinstation van Haridwar, waar we om 6 uur zonder vertraging vertrokken per Kalinguthal Express naar Agra. We zaten in een slaapwagon, met veel britse jeugd. Op zich geen probleem maar hij zat dus overvol. Keiharde banken en weinig ruimte, dus een helse rit van minstens 10 uur.

Om 19.00 uur met de hele groep gaan eten bij een heerlijk restaurantjes, waar ze heerlijk kip met spinazie hadden. 'S avonds nog op de kamer van de gids een verjaardag gevierd met taart en redelijk vroeg naar bed want morgenochtend vroeg naar de Taj Mahal de Marmeren Tempel van de Liefde met sunrising.

Dag 12: Vrije dag in Agra (24 mrt)

Om 06.00 uur vertrokken we met de tuk tuk naar de Taj Mahal de tempel van de liefde. Eerst in de rij, mannen rechts en vrouwen links? Begrijpen doe ik het niet ha, want we komen bij hetzelfde loket uit. Zooo echt opletten of je je wisselgeld terug krijg, want ze hanteren de wisseltruc uit en stoppen het zo in de achterzak.
Er wordt bij de ingang streng gefouilleerd op wapens of scherpe voorwerpen. En ja hoor, juist bij deze prachtige tempel bij zonsopgang vergeet ik mijn camera? Maar, uiteindelijk stonden drie van de vier torens in de stellingen, dus was het ervaren van deze prachtige tempel al genoeg. Haal wel een prachtige foto van het internet.
Na de tempel lekker ontbeten in het hotel om daarna Happy Holi te vieren. Happy Holi is voor India een nationale viering waarbij ze op de vooravond vuurstapels maken en de volgende ochtend muziek maken, dansen en elkaar met kleurstofpoeder besmeuren en gooien. Vanwege de dronken mensen op straat was het niet raadzaam om allen op de openbare weg te lopen, dus werd er een holifeestje georganiseerd voor de toeristen bij het zwembad. Holi jesus wat een smeerboel maar wel leuk. (Zie de foto's maar)

Na het feestje gekleurd naar het roze ford gegaan. Een prachtig ford wat bestaat uit veelal roze gekleurde stenen. Prachtig uitzicht op de Taj Mahal wat in de verte te zien was. Daarna nog even naar de baby Taj geweest, maar die was niet erg indrukwekkend. Voor de rest onder de douche gestaan om al het poeder van en uit me te schrobben en daarna lekker bij het zwembad te relaxen.

Verder nog even gerelaxt en 's avonds met de groep weer bij het restaurant gegeten en vroeg naar bed. De reis gaat de volgende dag naar Jaipur.