Shimla

15 maart 2016 - Shimla, India

Dag 3: van Delhi via Kalka naar Shimla (15 mrt)
Na een heerlijke nachtrust ging de wekker om 06.00 uur en om 06.30 uur stapte we in de taxi en reden we naar het trein station. Vele tassendragers staan voor het station te wachten om een centje bij te verdienen. Aangekomen op de juiste plaats liepen we naar het juiste perron en terwijl ik nu aan het typen bent, zijn we op weg naar Kalka, waar we over zullen stappen in The Toy Train naar Shimla.

Om 11.30 uur stapte we over in de toy train en reden we langzaam naar 2200 meter hoogte richting Shimla. Na zes en half uur tuffen komen we in Shimla aan, waar we gelijk een restaurantje opzochten om local food te eten, gezamenlijk een biertje te drinken en naar bed.

Dag 4: Vrije dag in Shimla (16 mrt)
Vanmorgen om 08.00 uur samen met Ruben Ane een Indiaas ontbijt op de kamer genuttigd en daarna met 6 man 2 km de berg op naar Jakhoo Hill het hoogste punt van Shimla, ook wel Monkey Moskee genoemd. Het is een flinke klim van een half uur steil de berg op, maar de moeite waard. Vele aapjes die rondlopen en enorm brutaal zijn. Na een uurtje boven rond gelopen te hebben lopen we berg afwaarts om alles wandelend te verkennen. Het is heerlijk vertoeven in de bergen met prachtig uitzicht, de rust en vriendelijke Indiërs. Toch zo 12 kilometers gelopen bij elkaar en totaal geen andere toeristen te zien. Vele Indiase toeristen nemen ons op de foto omdat we voor hun toch wel vreemd zijn. " denk ik".

• In Shimla zie je nog steeds de koloniale erfenis terug in het straatbeeld. De diverse huizen in Victoriaanse stijl zorgen voor een Engelse sfeer. Aan de Mall zijn een aantal historische gebouwen te vinden, zoals de Town Hall, het postkantoor, het Gaiety Theater en deSaint Michaels Cathedral. Deze kathedraal werd in 1846-57 gebouwd en is de op één na oudste kerk in het noorden van India.

1. Marscha:
    16 maart 2016
    Klinkt goed allemaal! Lijkt me ook wel vermoeiend. Ben benieuwd naar de rest van je reis.
  2. Diana:
    16 maart 2016
    Leuk hoor.. Hou ons op de hoogte en we zien de foto's tegemoet
  3. Laamia Elyounoussi:
    17 maart 2016
    Geweldig dat we jou op deze manier kunnen volgen. Lang leven de technologie ;)
  4. Mavan Doorn:
    19 maart 2016
    nou 12 kl; gelopen is heel wat,
    ik hoop dat je het leuk vindt.
    en dat je het gezellighebt.
    gr; ma