Dharamsala (McLeod Ganj)

17 maart 2016 - Dharamsala, India

Dag 5: Shimla naar Dharamsala (McLeod Ganj) (17 mrt)

Per minibus vertrekken we om 07.45 uur voor een reis van 265 km naar Dharamsala en McLeod Ganj. De Indiase manier van rijden is echt gekkenwerk want ze rijden als gekken, duwen en toeteren maar door en onderweg lopen talrijke buffels, ezels, koeien op de weg die ze rustig maar netjes ontwijken. Na al deze hindernissen komen we om 16.30 uur aan in McLeod Ganj. Een mooi hotel met een prachtig uitzicht. Het is jammer dat het nu regent. Toch het stadje een beetje verkennen en met zijn allen een biertje en wijntje drinken op de kamer van Joost en Roel.

Dag 6: Vrije dag in Dharamsala (McLeod Ganj) (18 mrt)
Na het ontbijten om 09.00 uur met toast en een heerlijke omelet lopen we rustig naar de tempel van Dalai Lama residence. Veel monniken lopen met Mobiele telefoons, dat is toch een rare gewaarwording? Er lopen Monniken rond met twee verschillende kleuren gewaden. De met rood gekleurde gewaden zijn de Tibetanen en de met geel gekleurde gewaden de Thai monniken, maar ondanks dit zijn ze vrij om een kleur te kiezen. Na veel fotoshoots besluiten we om de berg af te lopen naar Dharamsalastad. Met een plaatselijke jongen nemen we de extra short route stijl de berg af. Omdat er in dit stadje niet veel te zien is, besluiten we een taxi te nemen en terug te keren naar McLeod Ganj en de markt kraampjes af te struinen. Ik heb een mooie klankschaal gekocht en voor mijn doen heb ik lekker af kunnen dingen. Wil eigenlijk nog een budda importeren maar vanwege de belasting, invoerrechten en de nederlandse btw besluit ik om het niet te doen.
Om 15.30 uur liepen we met de groep bergopwaarts naar de watervallen. Een flinke klim maar het is een leuke afwisseling. Om 18.30 uur hebben we weer een lekker diner met 12 man en een biertje op de kamer. Weer vroeg naar bed, want morgen om 03.45 uur gaat de wekker.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade